Søren Nissen |
Besvar
|
Side <12 |
| Forfatter | |
anne kk
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Hvis TKD'er, så se medlems oplysninger
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 04.04.06 Status: Offline Beskeder: 406 |
Citér Svar
Sendt: 28.05.08 kl. 19:04 |
|
God bedring, også fra mig.
Sørg nu for at blive helt god igen ![]() |
|
|
Suzuki drz 'Lille My' SM
For-æder! |
|
![]() |
|
Lars Hein
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
Registreret gæst
Medlem siden: 22.01.06 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 21 |
Citér Svar
Sendt: 28.05.08 kl. 21:28 |
|
God bedring herfra, håber at alt er gået fint.
Vi ses
|
|
|
Lars Hein
750 XRV Africa Twin Garmin 60 CSx + Road book |
|
![]() |
|
Sonny B
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 12.09.06 Land: DK/USA Status: Offline Beskeder: 726 |
Citér Svar
Sendt: 28.05.08 kl. 22:59 |
Originale stumper er nu altid bedst tror jeg
Det der med at vaere dopet er vist et must naar man har vaeret ude paa "cykel"...
Go vind med at komme paa hoejkant igen og rigtig god bedring herfra.
Det blir jo som nyt!
|
|
|
Det er et spørgsmål om prioritering
Klik for ADVrider!! Maxi Puch KTM 950ADV Honda XR650R Yamjader: TT350 WR450R WR450F |
|
![]() |
|
Jakob A
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem..
Medlem siden: 01.05.06 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 36 |
Citér Svar
Sendt: 28.05.08 kl. 23:06 |
|
Også en god bedring skal lyde herftra..
Kender "lidt" til, at være ud af spillet, ovenpå 6 måneder på krykker. Husk på, at uanset hvor sort det ser ud, så er der altid noget positivt at fokusere på.
Vh
Jakob
|
|
![]() |
|
Trine
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 06.04.06 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 391 |
Citér Svar
Sendt: 29.05.08 kl. 11:27 |
|
Hvor det dog glæder mig at høre at du slipper for protesen. Det skal nok bliver fint igen. Rigtig god bedring !!
Trine
|
|
![]() |
|
Fricke
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 28.06.05 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 113 |
Citér Svar
Sendt: 29.05.08 kl. 11:55 |
|
Hej Søren
God bedring - genoptræning betyder alt. Jeg har selv 2 iturevne skuldre: 1 fra Squash og 1 fra Trial...
Spørg endelig om gode råd omkring genoptræning - når du kommer dertil.
/Fricke
|
|
|
KTM: 450, Duke, 620, 640, 672, 950 SE, Lotus, Marcos samt andet legetøj for mænd....
|
|
![]() |
|
Sørennissen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 26.08.06 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 511 |
Citér Svar
Sendt: 30.05.08 kl. 13:56 |
|
Kære alle sammen
Om ikke andet, så har jeg da netop gennemlæst så mange positive tilbagemeldinger, så jeg sidder og græder. Ok je spiser også dtsdig morfin selvom man får "halloer" om natten og ser ting som ikke er der.
Men mange tak alle sammen
Praktisk:
Flemming og Jens har hentet min knallert så den stå sammen med 2 fætre og hygger sig. mange mange tak for det.
Hvordan det her ender for mig, er for tidligt at sige. En del søm og skruer + lidt fladjern er sat ind. min arm er dobbelt størrelse, mindst, og i stedet for nål og tråd er jeg hæftet sammen med klamper, nogle og 20 stykker. fremtiden er uvis men jeg er ved godt mod. de første udtalelser fra kirugen var nedslående, og bare at vinke var usikkert. Jeg undgik jo protesen (= originale dele primært) og det er en glæde for mig.
Min mc fremtid tager jeg som det kommer, men er positiv indtil videre. jeg har såret nogle tæt på mig, ved igen at påføre mig selv disse skader, og det betyder noget for mig. Omvendt er det at bevæge mig lidt ude på visse grænser også en del af mig, så jeg kommer til at foretage nogle bevidste valg i den nære fremtid. Jeg er heller ikke 20 år mere, men føler faktisk jeg kan det meste (måske ikke liiige nu
Pas på jer selv derude, men lev jers liv med indhold, vi ses
|
|
|
Søren N
|
|
![]() |
|
Allan
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
Bestyrelsen
Medlem siden: 18.01.07 Land: DK-8830 Status: Offline Beskeder: 705 |
Citér Svar
Sendt: 30.05.08 kl. 14:59 |
|
Godt skrevet - kloge ord.
Vi føler med dig - god bedring |
|
|
Allan, KTM 950 S
Next stop: Letland |
|
![]() |
|
gregg
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 17.12.03 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 789 |
Citér Svar
Sendt: 30.05.08 kl. 16:09 |
|
Jeps, der er en kommende trials kører der ;-)
|
|
|
Gregg J. Flower - Hillerød
Faktum er sandhedens modpart |
|
![]() |
|
Rune Ottesen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
Bestyrelsen
Medlem siden: 05.04.07 Land: DK Status: Offline Beskeder: 117 |
Citér Svar
Sendt: 30.05.08 kl. 17:57 |
|
er glad for at høre at du er ved mod og stadig er i original stand. tag dig den tid du har brug for, (evt en måneds sygeophold på indisk tempel) og ønsker jeg dig god bedring.
den bedste karma og tanker her fra....
|
|
|
Frustration&Afmagt™
|
|
![]() |
|
Lars-V
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 22.03.03 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 511 |
Citér Svar
Sendt: 01.06.08 kl. 12:57 |
|
Hej Søren.
Vemodig læsning fra dig, men som altid mærker man din positivitet og 'fremadsynethed'.
Er sikker på at du kommer igennem dette forløb med tiden, venner, familie og eftertankerne som værktøjer..
En kæmpe bamsekrammer her fra mig
Mvh
|
|
|
L V N - KTM EXC 450
|
|
![]() |
|
Sørennissen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 26.08.06 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 511 |
Citér Svar
Sendt: 22.02.10 kl. 23:10 |
|
Jeg ville gerne lige lave en afslutning af mit indlæg omkring min skade sidste år i maj. Først og fremmest, jeg har det godt J. Skaden skete et skidt sted, og udsigterne var rigtig dårlige. Når man på vej til operationen, ikke aner om der bliver indsat et kunstigt led, eller hvad der vil ske, er det ufedt. Nu lykkedes det så for lægerne, at flække noget sammen med 10 skruer og noget plade. Bruddet skete i ledkuglen, og var derfor et skidt sted at lege smed. Personligt var jeg meget glad over de gjorde forsøget. En protese i skulderen ville aldrig blive på niveau med ”originale” reservedele, og levetiden er typisk 10 år, mindre om man går til stålet og bruger den. Det at vide, at man jævnligt skal ind til det helt store service resten af livet, med dertil hørende genoptræning, er ikke det nogen ønsker sig. Efter operationen, var der lidt naturlig ro, men det skulle snart vise sig, at det mekaniske brud kun var en del af problemet. Bevægelsesfriheden var meget begrænset, muskulaturen faldt væk, og biceps musklen helt virkningsløs. Som en mormor arm, hang den bare og dinglede. Nerverne var altså beskadiget, og det gjorde også at store dele af underarmen var følelsesløs, helt ud til og med to fingre. Klassisk biceps curls, blev med nød og næppe udført med en halv liter vand, 3-4 repetitioner, og det var reelt ikke biceps der løftede, men en muskel via en sene på siden af armen. Så kom genoptræningen. Vi har jo et berømt system i dette her land. I mit tilfælde røg jeg i en ergoterapi på hospitalet. En 3-4 rigtig søde ergoterapeuter senere var jeg lige vidt. Efter lidt moderat pres, kom der en fysioterapeut ind over, som ”vist nok kunne noget med ledfrigørelse”. Det hjalp lidt. Man starter med varmtvandsbassin, og derefter er det tid til noget træning der kunne minde om tortur. At sige det var fedt, er vist en overdrivelse. Efter lidt tid, blev det ”over fysio mutter”, som blev indpisker. Nu begyndte der at ske noget, men der var så også gået 3 mdr. siden starten af forløbet, som igen var 3 mdr. efter skaden! Her omkring påbegyndte jeg også et parallelt forløb i privat regi. Jeg var blevet anbefalet en fyr, fra et medlem i TKD (uendelig tak Jakob!). Brian havde en lidt anden tilgang til tingene. Nogle vil kalde det en lidt hård måde, men skal man arbejde med ham, kræver det en indsats. Det er ikke hans behandling der hjælper, det er behandling + egen indsats. Er det sidste ikke til stede, gider han slet ikke!! Men ud over at stikke med nåle, massere, udvikle nye øvelser mm. så havde han noget mere. Han motiverede! Jeg har aldrig mødt en fysio der kunne udrette ting som Brian. Jeg går der stadigvæk. Det offentlige har en anden tilgang. Så snart som muligt, er det væk fra hospitalet og evt. over på noget ”almen fysioterapi”, som nu til dags køres af kommunen selv. Jeg kæftede op, trænede løs, og vha. kirurgens udtalelser fik jeg strakt det til ca. 1. april. Da forløbet sluttede, sagde den ledende fysioterapeut (som var behandleren), at hun måtte erkende, at alle hendes forudsigelser faldt til jorden. Den skade hun startede med, kunne iflg. hendes erfaring, og hvad der står i bøgerne, aldrig blive god igen. Men hun måtte erkende, at faktorer som tid, vilje og udholdenhed, kunne ændre den slags. Fra gang til gang var det netop mit mål, og jeg skulle opnå lidt mere end hvad kunne forventes. Det medførte overtræning og mange smerter, men de skulle ikke tro jeg gav mig. Det var en kamp, og det har gjort meget ondt, men januar var humøret så højt, at jeg fik arrangeret en tur til Italien, hvor vi skulle køre på endurocykler! Jeg manglede bare: Cyklen, samt en masse muskler og bevægelighed. Hvor svært kan det være? Set i lyset at det var noget helt nyt, og at jeg havde smadret min arm, var det vel mildt sagt optimistisk. Men man skal vel have noget at se frem til J. Jeg kom af sted, og det selv med nedsatte kræfter i min polioarm, kom jeg igennem. Pt. i februar 2010, er min arm stadig ikke 100 %. Det hedder træning 5 gange om ugen, og jeg går stadig hos Brian wunderfysio 1 gang/måned. Han kan holde status, og se fremgangen. Dertil retter han øvelser til, hvad der skal fokus på. Jeg bliver aldrig god til badminton, men var det vist heller ikke før. Men uanset hvad jeg kaster mig over, prøver jeg netop ikke at lade mig begrænse. Forrige vandt jeg firmaets badmintonturnering, dog takket være min 12 årige double makker, men det kan altså lade sige gøre!! Mentalt blev jeg også sat på en prøve. Det at en kirurg kommer og proklamerer, at ”ens skulder er helt smadret og at du dermed aldrig kommer til at bruge den normalt igen”, det sætter sine spor. Stop lige op engang, og forestil jer hvad det vil sige for jer. Pkt. 1 er ingen MC kørsel, men der er meget mere. FÅÅÅÅÅK det er noget lort! Vi snakker en 99 % revurdering af livet som helhed, i hvert fald for en fysisk aktiv person som mig. Det er en eksistentiel krise af de helt store, og man får tanker om at gøre ting jeg ikke kan skrive her. Der adskillige andre der har lavet skader på sig selv i klubben, og på lignende måder. Nogle langt værre end mig. Jeg vil her bare prøve at give et par råd til dem, som ikke er kommet til skade, kører derud af (og bliv endelig ved med det ), men som alligevel lige har den smule fornuft til at stoppe op et øjeblik, og lytte efter. Jeg kan personligt være ligeglad, men lave man lige et kort check, kan man spare sig selv for meget. 1. Stop op mentalt, og tænk lige over at det du laver er farligt. Der vil ske ting, om ikke med dig, så din kammerat. Det skal ikke ødelægge din dag, men være en dyb erkendelse om, at livet kan bide dig bag i, og her du i farazonen. 2. Få lavet en liste med telefonnumre, på falck, next of kin, osv, evt. også i Sverige om det er her du kører. Listen kan være i jakken, under sadlen, eller hvad ved jeg, men et sted hvor der er adgang til den! 3. Forsikringer! Har du tjekket din fritids-ulykke? Dækker den på MC (nogle gør ikke)? Hvad om du kører enduro? Der skal du nok have en ”farlig sport” oven i. Tjek det!!! 4. Check dit sikkerhedsudstyr! Hænger det lidt i laser? En almindelig MC jakke duer ikke til off road, ej heller bukser. Der skal mere beskyttelse på drengen! Man kører ikke i cowboybukser, osv osv. Er du i tvivl, er der 1000 gode råd på TKD. 5. Kør ikke når du er træt og uoplagt! Tag hellere en pause derude. Ha’ lidt godt med i lommen, og noget væske. Du er ikke til VM, men skulle gerne have mange gode oplevelser foran dig, med alle lemmer i behold. Jeg var heldig. Jeg havde udstyret på, men alligevel skete det, og jeg kørte ikke engang stærkt. I dag tænker jeg over det med at køre stærkt, og det med at komme med 100 ud af grusvej, gør jeg bare ikke mere. Så gør jeg nogle andre ting, og jeg falder mere end nogensinde, men det er slet ikke så dramatisk. Når jeg skriver her nu, er jeg bare så inderlig glad, og priser mig lykkelig for, at jeg kan opleve naturen på nærmeste hold, på motorcykel, jeg kan svede og kæmpe, og jeg kan gøre disse ting sammen med nogle fede mennesker. Det er sku da for fedt, at bruge en hel lørdag sammen med nogen fede mennesker, på mc, og ude i naturen. Nogen holdte hånden over mig
|
|
|
Søren N
|
|
![]() |
|
Martin Andersen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
Næstformand
Medlem siden: 08.12.06 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 612 |
Citér Svar
Sendt: 23.02.10 kl. 07:34 |
|
|
|
|
Mvh
Martin Andersen Honda XR650R (Til Salg) Yamaha XTZ750 KTM EXC450 Yamaha XT 250 |
|
![]() |
|
Dan MC
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
Registreret gæst..
Medlem siden: 31.03.03 Land: Denmark - KBH Status: Offline Beskeder: 761 |
Citér Svar
Sendt: 23.02.10 kl. 13:33 |
|
Kanon indlæg igen Søren.
Jeg er igang med at læse:
JASON WATT "FORDI JEG VIL"
den kommer også rundt om motorsport/MC kørsel.
Og sætter mange tanker igang.
|
|
|
Dan Mollerup Skov
|
|
![]() |
|
parry
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
Klubhusudvalg
Medlem siden: 22.02.09 Land: Danmark Status: Offline Beskeder: 146 |
Citér Svar
Sendt: 24.02.10 kl. 14:37 |
|
citer (Tak til alle de mennesker der støttede op omkring mig, da jeg var nede. Fuck man trænger til noget positivt. Husk på, at der er andre der ikke er så heldige som jeg var her. De må ikke glemmes. De har jo ikke tabt hjertet til off-road, pga. evt. skader. Støt op om dem, specielt når det ser mest skidt ud. Ses derude, knæk og bræk
Hej Søren rigtig godt indlæg
kender det selv da jeg kørte galt på thuhej 09 var jeg selv i et sort hul, men takkede være den opbakning fra klubbens medlemmer, valdte jeg at køre vider med offroad ,og kan ikke vente med at komme ud og køre igen
stort
|
|
|
Robin Parry
Nu med en ktm 400 exc the dark one zumo 550 Klubhusudvalget begge cykler er låst inde med alarm og gps sender,så til alle jer tyve FUCK OFF |
|
![]() |
|
Johnny Norrild
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
Formand
Medlem siden: 09.08.05 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 916 |
Citér Svar
Sendt: 27.02.10 kl. 20:54 |
|
Rigtigt godt indlæg, Søren.
Man skel fanme lytte til sig selv og ikke andre når man kører.
Personligt, så tror jeh at vi har "X" antal klip og når man begynder at blive klar over at "de der klip er ved at være brugt op", så er man ved at blive voksen;-)...
Jeg er rigtig glad for at du ikke kom mere galt afsted end du gjorde og synes det er virkeligt positivt at du har overskud til at skrive som du gør.
Vi skal alle rænke os om og stadig ha det sjovt...
Igen, rigtigt godt indlæg!
|
|
|
Spørg ikke hvad klubben kan gøre for dig, men hvad du kan gøre for klubben.... |
|
![]() |
|
Jakob A
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Føj til venneliste
TKD Medlem..
Medlem siden: 01.05.06 Land: Denmark Status: Offline Beskeder: 36 |
Citér Svar
Sendt: 06.03.10 kl. 19:37 |
|
Sådan... hvor der er vilje er der vej.. Kan også kun anbefale Brian, hvis man mangler en fys. Har brugt ham gennem to år, og han formåer, at behandle og vejlde som ingen andre gør (Har været hos en bunke fysser gennem tiden).
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <12 |
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |