Formand: 
Johnny Norrild 
mail 
 Næstformand:
 Martin Andersen
 mail
Forum Start Forum Start >Tekniske spørgsmål >MC-spørgsmål
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjællp til valg af mc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
wishbone Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 25.01.10
Land: Dk
Status: Offline
Beskeder: 0
  Citér wishbone Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hjællp til valg af mc
    Sendt: 25.01.10 kl. 12:00
Hejsa.

Jeg Kunne Godt bruge lidt hjælp til at vælge en mc.

Jeg fik mc kort i efterårtet 09 og er helt blank hvad anngår cykler, har brugt vinteren på at finde finde ud af om det skulle være en alm. eller en off road.

Jeg er på trods af min alder (38) et stort legebarn der stadig synes at mudder, vand og en tur i skoven er rigtig sjovt, samtidigt skal den osse bringe mig til og fra arbejde så den skal kunne lidt af det hele.

Helst en maskine der kan holde til at køre væk fra asfalten og som der ikke skal skrues i hele tiden, er ikke mekaniker men kan dog skifte olie og bremser og filter, det er godt nok på min bil så hvor svært kan det være på mc :-)

mit budget ligger om omkring 50-60k. og det er incl. Alt, ejer ikke engang styrthjelm.
Hvad for noget udstyr skal man have (her tænker jeg på sikkerhed) hvis man ser bort fra hjelm jakke bukser støvler. eller er det nok?

Det er en rigtig fin hjemmeside i har her med et godt og aktivt forum, jeg har læst en del om jeres ture som ser spændende og sjove ud, og det lader til at der bliver taget godt imod nye, men hvordan er det med aktiviteten i det mørke jylland, da det ser ud til at mange af jeres ture foregår på sjælland/sverige?

Håber at høre fra jer Mvh Rene Kühl 

Til top
parry Se Drop Down
Klubhusudvalg
Klubhusudvalg

Medlem siden: 22.02.09
Land: Danmark
Beskeder: 146
  Citér parry Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 12:25
Hej Rene og velkommen til  
jeg har selv en africa twin fra 94,  som er en rigtig fin maskene både til vej og offroad, en god solid maskene til lange ture og den ikke kræver ikke særlig meget, og dem kan du få mellem 30000 og 60000 kr

med hensyn til sikkerhed vil jeg forslå en god brynje og et par gode knæbeskytter.
da jeg selv brækket knæet på en turhej tur sidste år, og der havde jeg ikke noget sikkerhed på andet en det i tøjet,
har jeg gjord den erfaring at det er en rigtig god ide så det er købt både knæ-og brynje.

håber du kan bruge det
Robin Parry
Nu med en ktm 400 exc the dark one
zumo 550
Klubhusudvalget
begge cykler er låst inde med alarm og gps sender,så til alle jer tyve FUCK OFF

Til top
barto Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 04.12.06
Beskeder: 75
  Citér barto Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 12:30
Jeg ser kun to muligheder alt efter størrelse:

-Den "lille", men kan bruges til alt. Honda XR400
-Den "Store" men ikke så stor den ikke kan rejses efter styrt ;-). KTM640 adventure
Nikolaj

Til top
parry Se Drop Down
Klubhusudvalg
Klubhusudvalg

Medlem siden: 22.02.09
Land: Danmark
Beskeder: 146
  Citér parry Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 12:44
[QUOTE=wishbone]
Helst en maskine der kan holde til at køre væk fra asfalten og som der ikke skal skrues i hele tiden, er ikke mekaniker men kan dog skifte olie og bremser og filter, 

(Den "Store" men ikke så stor den ikke kan rejses efter styrt ;-). KTM640 adventure)

har ikke noget imod ktm men du skal da skruge en hel del mere på den ind en africa twin for eksempel. men rigtig nok den er en del letter 154 til 206 kg men det kommer an på personen bag den, jeg ha ingen problemmer med at rejse min op efter styrt.

men ktm er en fin cykel, ville gerne selv have en 950 s

Robin Parry
Nu med en ktm 400 exc the dark one
zumo 550
Klubhusudvalget
begge cykler er låst inde med alarm og gps sender,så til alle jer tyve FUCK OFF

Til top
NKM Se Drop Down
TKD Medlem..
TKD Medlem..

Medlem siden: 19.12.07
Land: 7900 Nyk. Mors
Beskeder: 85
  Citér NKM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 13:20
Hej wishbone
Velkommen på Forumet og forhåbentlig også i Klubben.
Hvad man skal købe er der lige så mange meninger om som der er medlemmer i klubben men det er jo mangfoldighed i ordets bedste betydning
Jeg selv køre på en Yamaha XT600 som jeg nu går ind i min 3 sæson med.
Jeg bruger den både på Ture i TDK sammenhæng(Tjuhej mm) egne ekspeditioner rundt i grusgrave, skove markveje og lignede samt selvfølgelig pendling på arbejde, Så i min verden en meget fin all rund maskine som jeg har haft megen fornøjelse med.
Service på en sådan XT og andre reparationer er meget simpel som du sagtens selv kan klare, det eneste problem jeg har haft med min er en utæt forgaffel pakning og med rep håndbog var det ikke det store problem at fikse.
Generelt er det en meget stabil maskien
Du skriver ikke hvor du kommer fra men skulle du få lyst til at prøve min XT'er er jeg bosiddende i det mørke Nordvestjylland hvor du er meget velkomen til at komme og prøve en tur når vejret er blevet lidt beder.
Men det skal da også være sagt med det samme at den tidligere omtalte KTM 640 er en rigtig fin maskine som nemt kunne friste mig næstegang
Niels KM
Yamaha XT600E 2001
DJGF (Den Jysk Grus Mafia)
Til top
biaggi Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 18.01.10
Land: dk
Beskeder: 117
  Citér biaggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 20:17
Det er osse et temperament spørgsmål nogen er til moderen andre datteren.
Men skal den bruges meget til terrain orienteret brug vil vankøling nok være at foretrække.
Japanerne har altid haft ry for overkommelig service og hunde dyre dele, men lige nu er der en rød honda xr 650 på den blå det er et godt bud.
skal det være mere sofistikeret er en husqvarna,KTM eller husaberg måske en brugbar løsning.
ellers findes der mere eller mindre brugte XT600 tenere's på nettet dem kan du finde fra 19k og op m plade, men de er luftkølede og som jeg husker det fra mine, tendens til at slå revner i topstykket mellem ventiler og tændrør(ventilsæderne er krynmpet i og de falder så ned på stemplet)BangheadBigcry.
Men er du nystartet så start med en japser til få kroner en XT550 er osse en mulighed her vil jeg ikke betale over 15k på plade, men nu er vi altså nede og rode i gammelt jern, vil du være først i flokken så skal du nok vælge en ny(2006+) maskine som er rimelig let, tankapacitet 15l+ helst ikke over 110kg og helst mere end 65hk samt vandkøling osv
Jeg er ikke medlem her og har ikke kørt decideret offroad men har kørt lidt i klitterne og skoven.
Til top
biaggi Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér biaggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 20:22
iøvrigt gnaver nogen af suzuki modellerne knaster mener det er DR650 når du har bestemt dig se på udenlandske sider om erfaringer med den model du har set dig lun på, så du får en ide om fordele ulemper og hvad man evt kan gøre for at forbedre setuppet.
Til top
Mathias Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 19.02.07
Land: Århus
Beskeder: 305
  Citér Mathias Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 20:35
Hej René

Der er en billig DRZ400 til salg her.

Den klarer det meste. Jeg har selv haft én magen til i et lille halvt års tid hvor jeg nåede at køre 5-6.000km på den. Den blev både brugt til grus-fræs, et par Vestkyst-ture, lidt pendling, smadder-offroad med rødderne og offroad/asfalt-touring i Norge og Sverige (ca. 2500km på 10 dage).

Jeg ved at den pågældende maskine har været til salg i et godt stykke tid, så han kan sikkert godt presses ned i nærheden af de 30 Bandana

Citat: wishbone

Det er en rigtig fin hjemmeside i har her med et godt og aktivt forum, jeg har læst en del om jeres ture som ser spændende og sjove ud, og det lader til at der bliver taget godt imod nye, men hvordan er det med aktiviteten i det mørke jylland, da det ser ud til at mange af jeres ture foregår på sjælland/sverige? 

Det er vist en gammel skrøne der er godt på vej til at blive manet i jorden Daisy Der er ved at være en del mere gang i den herovre end for bare et par år siden. Og med det nye klubhus på Djursland skal det nok blive endnu bedre.

Hvor i Hovedlandet er du fra?
Mvh Mathias
Til top
biaggi Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér biaggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 21:02
men er det ikke u afg
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 22.06.08
Land: Esbjerg.Danmark
Beskeder: 809
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 21:10
Hey wishbone, velkommen.

Hvad er offroad for dig? For nogle er det en tur ned af en grusvej, for andre kan intet mindre end dakar gøre det.

Der er folk der kører verden rundt på 50ccm scootere, så "alt" kan bruges

Hvor langt/meger pendling skal den bruges til? Der er også meget forskel på om det er 5km hver vej, eller 150km motorvej.

Sikkerhedsudstyr kommer måske også lidt an på hvad og hvordan du vil køre. Nogle justerer ikke kæde uden det store panser, knæbeskyttere, beskyttelsesunderhylere osv, andre har det fint med at køre i shorts og t-shirt.

Jeg bruger selv typisk bare tekstiljakke og bukser, og så evt panser og knæbeskyttere hvis der lissom er lagt op til at det skal være rigtigt sjovt =)
Jens Eskildsen
Yamaha Xt 600e 2003 79.700 km.
Yamaha Dt 175 2000 31.000 km.
Til top
Mathias Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér Mathias Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 21:16
Citat: biaggi

men er det ikke u afg

Det tror jeg ikke. For det første er det ikke angivet i teksten, for det andet ser det ud som om der er plade på på ét af billederne og for det tredje er den ikke så billig at det er indlysende at den er uden afgift hvis det skulle være tilfældet :-)
Mvh Mathias
Til top
Jens Eskildsen Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 22.06.08
Land: Esbjerg.Danmark
Beskeder: 809
  Citér Jens Eskildsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 22:05
Og der er masser af gang i den i jylland ja. Hvor er du fra? By eller postnummer i profilen kan være rart. Jeg vil også gerne tilbyde en tur på min xt600.
Jens Eskildsen
Yamaha Xt 600e 2003 79.700 km.
Yamaha Dt 175 2000 31.000 km.
Til top
Mathias Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér Mathias Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 22:24
Citat: Jens Eskildsen

Og der er masser af gang i den i jylland ja. Hvor er du fra? By eller postnummer i profilen kan være rart. Jeg vil også gerne tilbyde en tur på min xt600.

Samme her. Min kan desuden købes for den beskedne sum af 17.000kr Daisy
Mvh Mathias
Til top
krusefix Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 29.01.08
Land: Randbøl
Beskeder: 228
  Citér krusefix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25.01.10 kl. 22:25
Velkommen til wishbone.

Du skal også være velkommen til en tur på en XTZ 660, hvis det kunne have interesse?
Der er masser af ture her i Jylland, vi bor lidt spredt, men folk plejer ikke at være bange for et par hundrede transport km, for at være med på en tur.

Mht Udstyr. Så vil jeg foreslå en tur op til DinMc: http://www.dinmc.dk  har vist udsalg for tiden og kan hjælpe dig med det meste.
Mvh Søren.
Hver dag er gaffatape dag.
Nu også med GPS og varme i håndtag.
Yamaha xtz 660 92
Til top
biaggi Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Citér biaggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26.01.10 kl. 20:45
ok
Bjørn
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down