Formand: 
Johnny Norrild 
mail 
 Næstformand:
 Martin Andersen
 mail
Forum Start Forum Start >Tests/erfaringer >GPS-enheder
  Aktive emner Aktive emner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

GPS kort til USA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
  Emne Søg Emne Søg  Emne Funktioner Emne Funktioner
Jesper8dog Se Drop Down
TKD Medlem....
TKD Medlem....

Medlem siden: 04.09.03
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 1658
  Citér Jesper8dog Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: GPS kort til USA
    Sendt: 02.02.10 kl. 19:46
Jeg mangler kort til min 60ér over New York, Florida og staterne imellem de 2. Hvor kan de købes, er det problemfrit at smide i, kan det bedre svare sig at købe en 60ér eller lignende derovre eller hvad?
Gode idéer ønskes...
Til top
johan Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 16.11.03
Beskeder: 146
  Citér johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.02.10 kl. 07:08

Bor i Boston indtil slutning af Maj og vil da godt sætte vand over til en kop kaffe hvis du skal den vej op over.
Jeg bruger open street maps herover på min Colorado 300 det fungere helt fint, jeg har ikke testet lige den her virsion men de plejer at være iorden, det skulle være hele USA i November 2009 version med routing, POI alt det der bling, den fylder 2.1 GB

http://daveh.dev.openstreetmap.org/garmin/Lambertus/Whole-USA-gmapsupp.img

Det er gratis og fuldstændig plug and play - bare kopier direkte over på SD kortet i Garmin Folderen.

Ellers er der Couldmade, der også har garmin kort

http://downloads.cloudmade.com/north_america/united_states

Men de kan ikke routes og skal downloades een stat af gangen.

God tur
Det´ rart at ha´ været langt længere end ude at skide
Til top
johan Se Drop Down
Registreret gæst
Registreret gæst

Medlem siden: 16.11.03
Beskeder: 146
  Citér johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03.02.10 kl. 18:59
Hej Jesper

Kom lige i tanken om den her hjemmeside,

http://garmin.na1400.info/routable.php

Den er lidt bøvlet og brugervenlighed har designeren hån til overs for, men du kan vælge de kort du skal bruge, ved at sætte et flueben i "Choose a predefined country and/or enable manual tile selection"

Lad enedeligt være med at tro at dropdown menuerne virker - hvis du vælger USA får du holland

Så kan du bruge kort navigationen i venstre side af kortet til at navigere hvor du vil hen i verden og så vælge de kort sektioner du skal bruge.

Når du er færdig indtaster du din email i venstreside - finden er at indtastningsfeltet først bliver tryllet frem når du har valgt noget på kortet - så bygger hjemmesiden dit kort i forskellige version og sender dig en email når de er klar.

Det´ rart at ha´ været langt længere end ude at skide
Til top
Esbenboll Se Drop Down
TKD Medlem...
TKD Medlem...

Medlem siden: 14.08.07
Land: DK-5000
Beskeder: 457
  Citér Esbenboll Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04.02.10 kl. 08:32
jeg brugte en Garmin oregon 400t til min tur i usa.
Derpaa havde jeg garmins almindelige gadekort saa den kunne opbygge rute.. udover det havde jeg lagt deres "detalje" kort ind.
Naar man aabner begge kort kan man bruge rute samtidig med at man ser alle detaljerne..
Dog skal det siges at detaljer kun er noedvndige hvis man skal ud og koere offroad... men der er de ogsaa rigtigt fede at have!
Esben Bøll

Hurra for forbuds danmark!!.....

Honda XR650R Offroad/Motard 2002
Honda XL350R Motard Trim 1985
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down