Shims |
Besvar
|
| Forfatter | |
Dan Jensen
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Hvis TKD'er, så se medlems oplysninger
Føj til venneliste
Registreret gæst
Medlem siden: 18.12.09 Land: DK Status: Offline Beskeder: 4 |
Citér Svar
Emne: ShimsSendt: 08.03.10 kl. 20:32 |
|
Godaften i hytten
Jeg har netop tjekket ventil-spillerum og damn - den ene afgangsventil er laaangt under specs. Den skal være 0.10-0.15, og jeg kan dårligt nok trykke 0,05 søgebladet ind i sprækken.
Motor kører dog fino og har altid gjort det. Men jeg må jo hellere få skiftet shim ud med noget, der giver lidt mere luft.
Har nogen ide om et godt sted, hvor man kan købe shims? Nær Roskilde.
Er det efter de kloges mening dybt uforsvarligt at køre med ventil i nuværende tilstand? Jeg tænker, at den måske har været på pågældende niveau i lang tid, da jeg faktisk aldrig har tjekket ventilerne før (og jeg har kørt godt 20.000 km på dyngen, der i alt har kørt 42.000 km).
|
|
|
BMW F 650 ST
|
|
![]() |
|
RasmusH
Medlems Profil
Send personlig besked
Find Medlems Indlæg
Hvis TKD'er, så se medlems oplysninger
Føj til venneliste
TKD Medlem...
Medlem siden: 16.10.06 Land: Amager Status: Offline Beskeder: 326 |
Citér Svar
Sendt: 08.03.10 kl. 20:43 |
|
Nu er det ikke sådan at du bare kan bytte den med en af de andre?
Hvis du noterer hver enkelt ventils spillerum op og kigger lidt på tallene,kan det jo være du kan finde de 0.05 et eller andet sted. Jeg ved godt det ikke lige er en 16 ventils motor,men du kunne jo være heldig.. ![]() For lille spillerum,kan jo i sidste ende give en brændt ventil og så bliver det straks lidt dyrere.. ![]() |
|
|
Mvh
Rasmus Hauch Husky 610 Nightriderstyle Fuel is a great substitute for brains!! PROUD MEMBER OF THE DREAMTEAM,TJUHEJ 2009 AND 2010 |
|
![]() |
|
Besvar
|
| Skift forum | Forum Tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare beskeder i dette forum Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |